Wanneer je een grote organisatie hebt, dan is het logisch dat je veel verschillende afdelingen hebt. Zo kan het zijn dat je mensen hebt zitten op de communicatie, sales en nog meer afdelingen. Met een grote organisatie is het prettig dat je gebruik kunt maken van een 088-nummer. Op die manier kun je zakelijk gaan telefoneren en veel meer. Hieronder lees je precies hoe je zakelijk kunt gaan telefoneren met een 088-nummer en wat je ervan kunt verwachten.
1. Wat is een 088-nummer
Om te beginnen is het natuurlijk eerst prettig als je weet wat een 088-nummer precies is. Op die manier kun je zonder problemen gaan kijken of je bedrijf er belang bij heeft. Een 088-nummer is een landelijk telefoonnummer waarmee je bereikbaar kunt blijven voor je klanten. Het is vergelijkbaar met een 085-nummer, maar een 088-nummer is geschikt voor grotere organisaties. Een 088-nummer wordt uitgegeven in nummerblokken vanaf honderd nummers. Dit is ideaal om dus te gebruiken als je meerdere afdelingen of vestigingen hebt met je bedrijf. Zeker als je een herkenbaar nummer wil hebben voor je bedrijf is het gebruik van een 088-nummer een echte must.
2. De voordelen van een 088-nummer
Nu je weet wat een 088 nummer is, is het ook goed om te kijken wat de voordelen ervan zijn. Zo heb je een bedrijfsnummer voor de hele organisatie, met wel interne kiesnummers. Dit is erg prettig voor de consument en voor jezelf. Je hebt namelijk als bedrijf een professionele uitstraling door het gebruik van zakelijke telefonie, ook als je meerdere locaties hebt. Mocht je nog willen groeien als bedrijf, dan is een 088-nummer ook schaalbaar. Ideaal dus om hiervan gebruik te maken. Zeker als je landelijke dekking wil hebben, is het voor klanten fijn om te gebruiken. Ook nummerherkenning voor klanten zorgt voor vertrouwen en herkenbaarheid.
3. Zakelijk bellen met extra functionaliteiten
Door middel van een 088-nummer voor je organisatie of bedrijf, heb je ook te maken met extra functionaliteiten. Zo kun je namelijk gebruikmaken van doorkiesnummers voor verschillende afdelingen. Denk aan 088-1234501 voor een afdeling als communicatie en 088-1234502 voor de afdeling sales. Op die manier heb je dus een herkenbaar nummer voor je klanten. Daarnaast kun je ook gebruikmaken van keuzemenu’s voor de klanten, wachtrijen en kun je ook gespreksopnamen maken.
Mocht er gebeld worden buiten kantooruren? Ook dan hoef je je geen zorgen te maken. Je kunt openingstijden instellen en zelf bepalen wat er moet gebeuren met een telefoontje die buiten openingstijden binnenkomt. Een 088-nummer is dus ideaal om te gebruiken binnen je bedrijf, niet alleen voor jezelf, maar ook voor je klanten.