2020 was een bijzonder jaar voor iedereen. De hele wereld stond op zijn kop en er is veel veranderd in ons dagelijks leven. Ook wat betreft online marketing was 2020 een onvergetelijk jaar. Door de coronacrisis, en de daarbij behorende lockdown, is online marketing belangrijker geworden dan ooit. Online marketeers kregen te maken met een grote hoeveelheid bestellingen en daarnaast werden producten en diensten online ook veel meer met elkaar vergeleken. Dit zijn trends die worden voortgezet in 2021 omdat we voorlopig nog niet terug kunnen naar het oude ‘normaal’. Online marketeers moeten zich aanpassen en nieuwe marketing plannen maken. Lees hier verder over een paar onlinemarketingtrends en ontwikkelingen van 2021.

Ga en blijf in gesprek met je doelgroep

Het is tegenwoordig erg belangrijk om in gesprek te gaan en te blijven met jouw doelgroep. De jongere generatie is in staat om heel erg veel informatie te verzamelen waardoor er veel met elkaar vergeleken kan worden. Wanneer je in gesprek gaat met je doelgroep, kom je erachter wat zij verwachten en nodig hebben van jouw bedrijf. Hier kun je op inspelen en je product op aanpassen waardoor jouw doelgroep zich met jouw merk kan identificeren. Laat zien hoe jouw merk een bijdrage kan leveren! Wanneer jij jouw doelgroep begrijpt, kun je aan hun wensen voldoen en zo online kritiek op sociale online platforms vermijden.

Marketing automation

Het doel van marketing automation is om het voor het bedrijf en de klant praktischer en efficiënter te maken. Gebruik bijvoorbeeld een chatbot voor de klantenservice die de meest gestelde vragen kan beantwoorden. Wanneer de chatbot een vraag niet kan beantwoorden, kan de klant doorverbonden worden met een echte medewerker. Door marketing automation goed in te zetten, verhoog je de klant tevredenheid en ben je zelf minder tijd kwijt. Het is een investering die zich op de lange termijn om zal zetten in winst

Voice search

Een van de meest opkomende onlinemarketingtrends van 2021 is de voice search. Een belangrijke marketingtechniek hierbij is gestructureerde data. Steeds meer mensen komen aan informatie via voice search. Slimme luidsprekers kunnen veel informatie verschaffen en vragen beantwoorden. Voor SEO, is het lastiger om hierop in te spelen doordat veel vragen direct beantwoord kunnen worden door bijvoorbeeld Google Home. Maar hoe pak je dit nu slim aan? Het is bijvoorbeeld een mogelijkheid om gebruik te maken van het stellen van vragen in de content. Gestructureerde data draagt dan bij aan de zoekbaarheid van pagina’s. De hoeveelheid mensen die doorklikken naar andere pagina’s neemt hierdoor doe. Dit betekent dat gestructureerde data heel belangrijk is voor SEO en dus ook voor online marketing.

Besteed online marketing uit

Er zijn geen standaard manieren om succes te behalen met online marketing. Online marketing kan veel tijd kosten en het kan zijn dat je niet de gewenste resultaten behaald. Je kunt dan onlinemarketingdiensten uitbesteden. Bij Tools2Grow helpen ze met alle online marketingonderdelen, bijvoorbeeld SEO, adverteren op sociale media en Google, website verbetering en het creëren van content voor sociale media. Na het analyseren van het bedrijf, wordt er een plan gemaakt en resultaten worden achteraf besproken.

About the Author

Mo Lips

Founder

Hi! Ik ben Mo Lips, en ik blog over allerlei onderwerpen die mij aanspreken. Kwan betekent in het Koreaans: Gebouw(wonen) en Tex betekent Tech. 2 onderwerpen die veel terug gaan komen! Gek op kleding & beauty en lekker ontspannen door middel van Netflix!

View All Articles